16.11.22

Як досягти медіаграмотності?

Ну, скажімо, в п'ятому класі середньої школи? Ні, ну зрозуміло, що це буде не остаточна вже справжня грамотність, а тільки підходи до неї адекватні ще юному віку здобувача освіти. Але що ж треба для цього робити? Ну щоб навчитись? Ми про це говорили минулого разу. Тепер відокремимо саме навчальну діяльність.

Спочатку всі-всі визначені програмою види діяльності по порядку їх згадки в Розділах-Пунктах:

№Р

№П

Діяльність

1

1

1

Наведення прикладів джерел інформації за видами із запропонованих учителем.

2

1

2

Коментоване читання.

3

1

3

Застосування дидактичних ігор.

4

1

4

Групова робота з джерелами інформації.

5

1

5

Формулювання питань до запропонованого тексту.

6

1

6

Створення усних повідомлень з використанням декількох джерел.

7

1

7

Фронтальна бесіда.

8

1

8

Самостійна робота з пошуку джерел інформації

9

1

9

 Добір інформації з якої-небудь теми (обраної разом з учителем) з доступних (наявних) джерел.

10

1

10

Ранжування запропонованої інформації за її соціальною значущістю.

11

1

11

Наведення прикладів впливу інформації на власне життя під час бесіди.

12

1

12

Ознайомлення з інформацією та з коментарем до неї з метою обґрунтування власної щодо коментаря.

13

1

13

Ознайомлення з інформацією з метою виявлення та виправлення в ній помилок.

14

1

14

Використання інтерактивних методів роботи.

15

1

15

Робота зі словником.

16

2

1

Пояснення вчителя/вчительки.

17

2

2

Складання таблиці видів медіа.

18

2

3

Підготування виступу на теми історії розвитку медіа.

19

2

4

Виконання завдань під час групової роботи.

20

2

5

Запис міркувань щодо власного медійного дня.

21

2

6

Використання інтерактивних методів роботи.

22

2

7

Робота зі словником.

23

2

8

Формулювання запитань під час обговорення.

24

2

9

Ознайомлення з медіаповідомленням з метою представлення запропонованої інформації в табличній формі.

25

2

10

Складання тематичної добірки інформаційних матеріалів друкованих медіа з якої-небудь теми.

26

2

11

Ознайомлення з телепрограмою з подальшим складанням анонсів декількох передач за їх назвами.

27

3

1

Пояснення вчителя/вчительки.

28

3

2

Робота з навчальним медіатекстом.

29

3

3

Формулювання запитань під час обговорення.

30

3

4

Робота зі словником та пошуковими системами.

31

3

5

Застосування інтерактивних вправ.

32

3

6

Складання плану аналізу медіаповідомлення за поданими критеріями.

33

3

7

Фронтальна, групова та індивідуальна роботи учнів.

34

3

8

Формулювання запитань.

35

3

9

Мініпроєкт «Створення рекламного продукту, що стосується школи (класу)».

36

3

10

Аналіз кадру (фотографії, плаката, рекламного постера) з погляду того, що там відбувається.

37

3

11

Перегляд неозвученого уривка медіатексту та розроблення свого плану звукової доріжки для цього фрагмента.

38

3

12

Аналіз рекламних афіш медіатекстів (візуальна й письмова інформація, найважливіша частина такої інформації, указівки на жанр медіатексту, композиція афіші).

39

4

1

Коментоване читання.

40

4

2

Складання таблиці «Факт, судження, фейк».

41

4

3

Наведення прикладів достовірної і недостовірної інформації з найдених джерел.

42

4

4

Пояснення вчителя/вчительки.

43

4

5

Робота з навчальним медіатекстом.

44

4

6

Фронтальна, групова та індивідуальна роботи учнів із запропонованими рекламними продуктами щодо виявлення маніпуляцій.

45

4

7

Робота з пошуковими системами для перевірки інформації на достовірність.

46

4

8

Проведення мінідискусій за поставленими проблемами.

47

4

9

Порівняння кількох поглядів (наприклад, професійних журналістів, мистецтвознавців) на події, відображені в медіатексті і про сам медіатекст.

48

4

10

Аналіз медіатексту на історичну тему, заснованого на документальних фактах. Вивчення країнознавчих, політичних та історичних матеріалів, що стосуються цієї теми і періоду часу. Порівняння вивчених матеріалів із зображенням історичних подій у медіатексті (образ країни, народу, раси, національності, соціального ладу, політичного врядування, системи правосуддя, освіти, трудової діяльності тощо).

49

5

1

Пояснення вчителя/вчительки.

50

5

2

Фронтальна, групова та індивідуальна роботи учнів.

51

5

3

Складання переліку «Складники авторського права».

52

5

4

Створення простих мультимедійних продуктів.

53

5

5

Складання правил етичної поведінки в соціальних мережах.

54

5

6

Формулювання запитань з теми «Медіабезпека в інтернеті».

55

5

7

Запис власних міркувань

56

5

8

«Плюси і мінуси комп’ютерних та відеоігор».

57

5

9

Розв’язання пізнавальних завдань.

58

5

10

Мініпроєкт «Якою буде наша інтернет сторінка класу».

59

5

11

Аналіз рекламних медіатекстів (візуальна й письмова інформація, найважливіша частина такої інформації, указівки на жанр медіатексту, композиція афіші) розміщених в інтернеті.

60

5

12

Складання списку відвідування сайтів в інтернеті за тиждень.

61

5

13

Робота зі словником: терміни з онлайн-безпеки.

62

5

14

Виклад запропонованої інформації, із такою її зміною, щоб вона стала доступною молодшим дітям.

63

6

1

Пояснення вчителя/вчительки.

64

6

2

Коментоване читання.

65

6

3

Підготування виступу на тему «Медіапрофесії», «Українське кіно».

66

6

4

Створення простих мультимедійних продуктів.

67

6

5

Фронтальна, групова та індивідуальна роботи учнів.

68

6

6

Мініпроєкт «Презентація однієї з професій кіномистецтва».

69

6

7

Робота зі словником.

70

6

8

Розв’язання пізнавальних завдань.

71

6

9

Інтерактивні вправи.

72

6

10

Мінідискусія на тему

73

6

11

«Мистецтво цифрового світу дорівнює класичному».

74

6

12

Запис власних міркувань.

75

6

13

Формулювання дослідницьких питань.

76

6

14

Складання програм теле-/радіопередач для різного роду каналів з урахуванням часу виходу в етер, авдиторії, конкурентної здатності.

77

6

15

Написання синопсису за літературним твором.

78

6

16

Знімання короткого відеосюжету (тривалість: 1–3 хв) з використанням різних способів.


А тепер та сама таблиця, тільки тепер не по темах, розділах програми а по видах згаданої діяльності. В державному стандарті згадується впорядкування персональної інформаційної бази як одна з компетенцій. Професіонали від ІТ кажуть про структуризацію інформації. І про громадянське суспільство так кажуть, правда? От приклад цієї самої структуризації:

№Р

№П

Діяльність

73

6

11

«Мистецтво цифрового світу дорівнює класичному».

56

5

8

«Плюси і мінуси комп’ютерних та відеоігор».

36

3

10

Аналіз кадру (фотографії, плаката, рекламного постера) з погляду того, що там відбувається.

48

4

10

Аналіз медіатексту на історичну тему, заснованого на документальних фактах. Вивчення країнознавчих, політичних та історичних матеріалів, що стосуються цієї теми і періоду часу. Порівняння вивчених матеріалів із зображенням історичних подій у медіатексті (образ країни, народу, раси, національності, соціального ладу, політичного врядування, системи правосуддя, освіти, трудової діяльності тощо).

38

3

12

Аналіз рекламних афіш медіатекстів (візуальна й письмова інформація, найважливіша частина такої інформації, указівки на жанр медіатексту, композиція афіші).

59

5

11

Аналіз рекламних медіатекстів (візуальна й письмова інформація, найважливіша частина такої інформації, указівки на жанр медіатексту, композиція афіші) розміщених в інтернеті.

62

5

14

Виклад запропонованої інформації, із такою її зміною, щоб вона стала доступною молодшим дітям.

19

2

4

Виконання завдань під час групової роботи.

14

1

14

Використання інтерактивних методів роботи.

21

2

6

Використання інтерактивних методів роботи.

4

1

4

Групова робота з джерелами інформації.

9

1

9

Добір інформації з якої-небудь теми (обраної разом з учителем) з доступних (наявних) джерел.

55

5

7

Запис власних міркувань

74

6

12

Запис власних міркувань.

20

2

5

Запис міркувань щодо власного медійного дня.

3

1

3

Застосування дидактичних ігор.

31

3

5

Застосування інтерактивних вправ.

78

6

16

Знімання короткого відеосюжету (тривалість: 1–3 хв) з використанням різних способів.

71

6

9

Інтерактивні вправи.

2

1

2

Коментоване читання.

39

4

1

Коментоване читання.

64

6

2

Коментоване читання.

72

6

10

Мінідискусія на тему

68

6

6

Мініпроєкт «Презентація однієї з професій кіномистецтва».

35

3

9

Мініпроєкт «Створення рекламного продукту, що стосується школи (класу)».

58

5

10

Мініпроєкт «Якою буде наша інтернет сторінка класу».

11

1

11

Наведення прикладів впливу інформації на власне життя під час бесіди.

1

1

1

Наведення прикладів джерел інформації за видами із запропонованих учителем.

41

4

3

Наведення прикладів достовірної і недостовірної інформації з найдених джерел.

77

6

15

Написання синопсису за літературним твором.

13

1

13

Ознайомлення з інформацією з метою виявлення та виправлення в ній помилок.

12

1

12

Ознайомлення з інформацією та з коментарем до неї з метою обґрунтування власної щодо коментаря.

24

2

9

Ознайомлення з медіаповідомленням з метою представлення запропонованої інформації в табличній формі.

26

2

11

Ознайомлення з телепрограмою з подальшим складанням анонсів декількох передач за їх назвами.

37

3

11

Перегляд неозвученого уривка медіатексту та розроблення свого плану звукової доріжки для цього фрагмента.

18

2

3

Підготування виступу на теми історії розвитку медіа.

65

6

3

Підготування виступу на тему «Медіапрофесії», «Українське кіно».

47

4

9

Порівняння кількох поглядів (наприклад, професійних журналістів, мистецтвознавців) на події, відображені в медіатексті і про сам медіатекст.

16

2

1

Пояснення вчителя/вчительки.

27

3

1

Пояснення вчителя/вчительки.

42

4

4

Пояснення вчителя/вчительки.

49

5

1

Пояснення вчителя/вчительки.

63

6

1

Пояснення вчителя/вчительки.

46

4

8

Проведення мінідискусій за поставленими проблемами.

10

1

10

Ранжування запропонованої інформації за її соціальною значущістю.

28

3

2

Робота з навчальним медіатекстом.

43

4

5

Робота з навчальним медіатекстом.

45

4

7

Робота з пошуковими системами для перевірки інформації на достовірність.

30

3

4

Робота зі словником та пошуковими системами.

15

1

15

Робота зі словником.

22

2

7

Робота зі словником.

69

6

7

Робота зі словником.

61

5

13

Робота зі словником: терміни з онлайн-безпеки.

57

5

9

Розв’язання пізнавальних завдань.

70

6

8

Розв’язання пізнавальних завдань.

8

1

8

Самостійна робота з пошуку джерел інформації

51

5

3

Складання переліку «Складники авторського права».

32

3

6

Складання плану аналізу медіаповідомлення за поданими критеріями.

53

5

5

Складання правил етичної поведінки в соціальних мережах.

76

6

14

Складання програм теле-/радіопередач для різного роду каналів з урахуванням часу виходу в етер, авдиторії, конкурентної здатності.

60

5

12

Складання списку відвідування сайтів в інтернеті за тиждень.

40

4

2

Складання таблиці «Факт, судження, фейк».

17

2

2

Складання таблиці видів медіа.

25

2

10

Складання тематичної добірки інформаційних матеріалів друкованих медіа з якої-небудь теми.

52

5

4

Створення простих мультимедійних продуктів.

66

6

4

Створення простих мультимедійних продуктів.

6

1

6

Створення усних повідомлень з використанням декількох джерел.

75

6

13

Формулювання дослідницьких питань.

54

5

6

Формулювання запитань з теми «Медіабезпека в інтернеті».

23

2

8

Формулювання запитань під час обговорення.

29

3

3

Формулювання запитань під час обговорення.

34

3

8

Формулювання запитань.

5

1

5

Формулювання питань до запропонованого тексту.

7

1

7

Фронтальна бесіда.

44

4

6

Фронтальна, групова та індивідуальна роботи учнів із запропонованими рекламними продуктами щодо виявлення маніпуляцій.

33

3

7

Фронтальна, групова та індивідуальна роботи учнів.

50

5

2

Фронтальна, групова та індивідуальна роботи учнів.

67

6

5

Фронтальна, групова та індивідуальна роботи учнів.


І на цьому підготовчу роботу завершено, переходимо до аналізу.

Трошки дивно, що нема, скажімо, "написання посту в шкільний форум" чи статті в газету? 


Немає коментарів:

Дописати коментар