3.3.24

Морський ліцей. Премодерація

Звісно, що миколаївський. А ви знаєте ще такий в іншому місті? Ні, в Одесі військово-морський. Ну от, то вирушаємо тепер в місто корабелів: 


Але говорити будемо не про море і червоні вітрила, а про... премодерацію. Виявилось, що тема актуальна.

А почалось з миколаївського земляцтва у форумі Учнівська журналістика. Обговорювали це з керівником саме Морського ліцею пані Тетяною Геллер і якось так прозвучало, що гардемарини (або місцеві здобувачі освіти) більше цікавляться науковими дослідженнями, ніж журналістикою. О, подумалось, от де я знайду сайт вчителя (а може й методоб'єднання) природничого напрямку. Модельний такий, демонстраційний, взірцевий. Ну а перед тим як рушати на сайт чи у форум Ліцею, вирішив прояснити одне маленьке питання. Маленьке, але важливе, ось воно, зараз зрозумієте, в чому діло: 


А чого ж так? Спитаємо у модераторів?


Для початку з ними докладніше познайомимось як з модераторами в тому числі. 

Пані Віолетта на сайті Ліцею у складі кафедр не згадана. А профіль в неї зачинений.

Пані Тетяна, як вже  було сказано, керує цим закладом освіти.

Пані Ірина заступник директора.

Пані Женя теж не згадана на сайті. Втім, з профілю можна дізнатись, що вчитель. І, згадавши, що кафедра гуманітарних дисциплін не показала свій склад на сайті, зробити відповідне припущення.

А  тепер вже і сформулюємо. Ну, скажімо, питання до колоквіуму чи семінару. Можна іншу назву придумати цьому формату, але діло ж не в назві, діло в тому, щоб розмова була плідна. Ну спробуємо.

1. Премодерація чи цензура?

Цензура - слово абсолютно негативне. Не будем вже згадувати, що антиконституційне. А от премодерація - ну якось так невизначено. І навіть почасти позитивно, бо ж відбиває турботу адміна про свій форум, недопущення туди усілякого бруду, а може й ворожих постів. Ну, знаєте, всі ці страшенні фейки і шахрайські підступи. Втім, де різниця?

Як подумати, то все просто. Як  новий пост проходить премодерацію за годину-дві, ну нехай і за добу, то все в порядку (майже). А як ні? Тоді, може, адмін заснув? Може. А може й цензура. Як так? Для чого, яка мета обмеження спілкування, придушення свободи слова? Ну...

2. Емоція - це важливо

Коли розпочалась ера тероризму і пасажирів авілайнерів почали пропускати через рамки, застосовувати догляд багажу, ще щось подібне, то були побоювання, що люди це сприйматимуть як образу. Ні, всі поставились до цього з розумінням, ніхто не обурювався. 

Але коли ви подаєте пост, а його не пропускають в форум, то це образливо. Адмін показує вам свою неповагу, підозру, надає майбутнім контактам з цим форумом певного відчутного негативу. Вас тут не чекали, ви постать сумнівна, треба ще подумати, чи варто мати з вами якісь контакти...

3. Масовість чи активність?

Що краще - великий форум, може на кілька тисяч учасників, в якому постить один адмін чи невеличкий, скажімо, розміром в клас, два десятки учасників, в якому всі вони беруть активну участь в діалозі, обговорення спільних справ? Це може бути, звісно, по-різному. А може й змінюватись з часом, життя ж триває, ситуація змінюється. Отже, згадуємо про концепцію форуму. І тут постає безліч питань до того, як же має працювати форум, до чого має його вести адмін, в чому мета, які мають бути методи? Втім, це все для модератора вдумливого, схильного до аналізу і формулювань цілей, шляхів їх досягнення. Але з формальної точки зору йдеться про певний текст. Можливо, навіть, затверджений у встановленому порядку. А може просто розміщений як опис форму. 

А обговорити з учасниками форуму це варто? Ну цей текст. Це знов повертає до концепції, до того, що має на увазі адмін, якою бачить спільноту. Так, спільноту, бо ж форум - це ж тільки інформаційний вияв її життя, проявлення якихось внутрішніх процесів. І індивідуальних, і колективних чи як особистісних, так і соціальних.

4. Друк наосліп

Коли ми розглядаємо модератора в цій його ролі, то, мабуть, важливою є суто технічне питання кількості часу, що він може і має приділити форуму. А це дуже пов'язано з тим, як він працює з клавіатурою: професійно чи аматорські. А вчитель загалом? Ну, з вчителем я не берусь стверджувати, а модератор, як на мене, повинен навчитись друкувати наосліп.

5. ...

Так, мабуть не про все важливе згадали? Ну ще поговоримо про це, подумаємо разом, а тоді, може, і допишемо, ми ж в електронному, не паперовому світі.

А стосовно технології цього обговорення, то є такі варіанти. По-перше, запрошені до розмови можуть подати відповідний текст на власному блозі. На якомусь вчительському сайті, а може й на своєму персональному. А я тут поставлю відповідне посилання біля прізвища автора.

Можна записатись в автори Шкільної газети, це було б, мабуть, зручніше за все для читача, а може й потенційного учасника розмови. Але можна і просто в коментах щось написати чи в форумі, але ж то буде не найкращий варіант. Ну просто тому, що хочеться почути розгорнуту й аргументовану відповідь на поставлені питання, вагомий внесок в осмислення цих питань від практиків. Ну і пропозиції, як же без них.

До 13 березня тут назбиралось рівно 20 переглядів, але ніхто нічого не сказав. Тоді звернемось до друзів, що разом зі мною є учасниками форуму Ліцею - їх тут 26. Ну і з'явились позитивні відгуки, ті чи інші діалоги, тому був зроблений такий от крок. А звернення до друзів збільшило кількість переглядів (170-3-4-17) і показало, що люди можуть сюди зазирнути, але не читають, не занурюються, бо вважають тему не своєю, не вартою витрат часу. Тоді рушаємо далі, за межі регіону, хоч, звісно, серед друзів були не тільки миколаївці.

До 22 березня накопичилось 257 переглядів (а далі 5-3-20), що показує на цілком загальний, не регіональний характер того, як люди читають і сприймають цей текст. Ну і, мабуть, не треба казати, що реального відгуку поки що нема. Може, Нова Одеса відкриє нові горизонти?

Зрештою такий результат: 


І далі 5-3-26. Поодинокі лайки і на тому все завершилось. Поки що, бо життя ж триває, ситуація змінюється, може ще і повернемось до цього питання?

Додатки

1. Насправді, з цього варто було б почати, щоб бачити чи то дороговказ, чи базу, а може відповідні рамки того, про що ми тут говоримо.

2. Ну і "фактаж". Бо ми ж хочемо поговорити конкретно, предметно, відтак треба мати на увазі поточний стан офіційного сайту і форуму як практичний результат втілення концепції кластеру в тому вигляді, в якому вона існує сьогодні. А завтра?













4 коментарі:

  1. Огірко Ігор Васильович
    професор, доктор фізико-математичних наук
    79020 м. Львів. вул. Золота 30, кв. 32
    тел. +38 067 7931638 ohirkoi@ukr.net

    ВідповістиВидалити
  2. https://www.youtube.com/results?search_query=%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%80%D0%BA%D0%BE+%D1%96%D0%B3%D0%BE%D1%80

    ВідповістиВидалити
  3. РАДИЙ СПІВПРАЦі https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B3%D1%96%D1%80%D0%BA%D0%BE_%D0%86%D0%B3%D0%BE%D1%80_%D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

    ВідповістиВидалити
  4. Радий привітати, пане Ігоре

    ВідповістиВидалити