30.7.25

Нова новоодеська школа

Так, будемо говорити про Нову українську школу в Новоодеському інтер'єрі.


А загалом це дистанційний навчальний курс. Або скоріше, як хочете, розподілений семінар. І тепер докладніше.

1. Постановка задачі

Українська школа знаходиться на шляху від Старої радянської (СтаРШ) до Нової української (НУШ). А як виміряти пройдену путь? Може, за допомоги ГУР-критерію?

Робота вже згаданої сторінки ННШ поставила питання (гіпотезу?) про те, що учасники її форумів не вміють писати. Писати публічно, писати в форуми з приводу конкретних питань розвитку своєї школи. Ну, може і не хочуть, але одне іншого не виключає. Не хочуть бо не вміють, не вміють бо не хочуть - як цю ситуацію долати аби рух до НУШ прискорити? З мотивацією, звісно, набагато складніше. А от з навчанням просто і конкретно. За наявності сучасних засобів Мережі, так же? Ну тоді до справи.

2. Навчальна програма

2.1 НУШ. Ну, всі знають, що таке НУШ - Нова українська школа. Чи не всі?

2.2 Кластер. Будь-яка організація, інституція, спільнота потребує для свого існування, плідної роботи певної інформаційної системи. Придивляємось до кластеру закладу освіти як ідеї, а потім і до кластеру своєї власної школи як реалізації. Що тут можна чи треба сказати? І то на двох рівнях: загалом і конкретно.

2.3 Фейсбук-сторінка. Сьогодні вона є у багатьох організацій, зокрема у закладів освіти. Ми вже знаємо, що це, до певної міри, центральний елемент кластеру, але що можна сказати саме про сторінку? І взагалі про сторінки у Фейсбуці і конкретно про свою.

2.4 Учнівська рада? Ну як же без неї. А тій раді - без сучасного кластеру, ефективної інформаційної системи. Бачте, коло замкнулося: інформаційна система потребує активного члена спільноти, а самоврядування - ефективної комунікації для тих учасників навчально-виховного процесу. Зауважте, згідно з концепцією НУШ, це мають бути діти, їхні батьки і вчителі разом. Дуже важливий момент, що його коріння можна побачити ще у Антона Макаренка: не треба гратись з юним громадянином, треба ставити йому дорослі завдання і працювати над ними разом.

3. Технологія навчання

3.1 Навчання відбувається індивідуально.

3.2 До навчання запрошуються в першу чергу учасники форумів закладів освіти сторінки ННШ, але також і всі зацікавлені.

3.3 Учасник навчання читає тексти навчальної програми і подає по кожному з них власні оцінки, зауваження, пропозиції в формі будь-якого тексту, опублікованого на загальнодоступних мережевих  ресурсах.

3.4 Термін навчання не обмежений.

3.5 Учасник, що подав чотири авторських тексти згідно з навчальною програмою вважається таким, що завершив навчання.

3.6 ... (Як будуть пропозиції, то ще щось допишемо).

4. Комплектування навчальної групи

Звісно, спочатку буде загальне запрошення по всіх новоодеських форумах

Потім ще персонально будуть запрошені по 10 учасників форумів закладів освіти сторінки ННШ. Сказати чесно, не в кожному закладі я знайшов таку кількість відкритих до спілкування акаунтів. Ну а запрошувати через приват людей, що уникають спілкування, видається не коректним. Втім, критичним для кожного закладу освіти виглядає оця навчальна мікро-група чи складова загальної, що має бути зорієнтована в своїй роботі (чи навчанні) на конкретний ліцей.

А ще потім запросимо колег з різних форумів поза Новою Одесою - місця в віртуальній аудиторії всім вистачить, а умови Жовкви чи Варашу видаються дуже подібними до тих, що є в Новій Одесі.

5. Журнал і протокол

І, нарешті, в цьому розділі будуть відображатись посилання на тексти учасників, що зголосились взяти участь в цій роботі, а відтак їх просування в засвоєнні навчальної програми. Це з точки зору саме тої програми. А з точки зору обговорення просування Нової Одеси до Нової української школи це буде платформа чи протокол дискусії. Два в одному.

4.1 Ліцей Х. Учасник 1. 1, 2, 3, 4.

4.2 Ліцей У. Учасник 2...

4.3. Локація1 (це для іногородніх). Учасник 3...

...

Так, може ще щось треба буде дописати, але 30.7 стартуємо. І наступного дня 17 переглядів. Один лайк, але ніхто нічого не сказав. Далі персональні запрошення по форумах ліцеїв.

1.8 в нас тут 24 перегляди і четверо учасників форуму першого ліцею склали робочу групу. Можливо, сьогодні про це з ними поговоримо. Наступного дня 30 переглядів і лише один кандидат в робочу групу від Ліцею 2. Далі 35 переглядів і ще один кандидат від Ліцею 3. А 4.8 39 переглядів і два кандидати в робочу групу від четвертого ліцею.

Отже, перший і четвертий ліцеї мають свої мікро-групи, а другий і третій об'єднались (по одному учаснику) в спільний творчий колектив. Навчально-робочий. Бо в першій фазі проекту ми навчаємось, читаємо, обговорюємо, а в другій оці свої нові знання намагаємось застосувати на користь конкретного закладу освіти. Ну щось для нього зробити практичне, таке, щоб можна було помацати: от вчора ще не було, а сьогодні вже є. Завдяки навчанню і роботі волонтерської чи ініціативної групи. Ну, може не відразу газета чи учнівська рада, може почати зі сторінки, це ж простіше? Ми подивимось, поговоримо про це з учасниками робочих груп. Що вони думають, як вважають? На підставі - підкреслимо ще раз - навчальної програми.

Але кандидати брати участь в проекті не схотіли. Тому 6.8 на 49 переглядах цього тексту вирушаємо по різних форумах, де питанням можуть зацікавитись. Треба сказати, що з одною іногородньою кандидаткою в навчально-робочу групу ми вже працюємо, обговорюємо варіанти.

До 12.8 накопичилось 74 перегляди, але ніхто нічого не сказав. А ті колеги, що інтерес виявляли, якось, здається, передумали. Мовчать. Відтак можемо зробити висновок, що ставлення новоодесьців до своїх закладів освіти не є якимось місцевим феноменом - риса нашого суспільства міжрегіональна. Як наслідок чи результат роботи Міносвіти. А в нас же є ще одне молодіжне міністерство, може там якось з цим інакше? Ну я маю на увазі здатність до діалогу, обговорення молодіжного життя, в тому числі, звісно, і в освіті. Ну треба спробувати.

Немає коментарів:

Дописати коментар