Дійсно, як пересічні школи не хочуть рухатись в бік учнівської журналістики, то треба запитати в Гугля: а хто в Україні тут веде перед, хто найбільш відомий з цього приводу? І от вам відповідь:
Ну от бачите, є, є на що подивитись. Зазначимо, що ваш пошук у Гуглі може дати трошки інший результат, але його вигляд, рясні і соковиті зображення будуть точно такі. Так же? Тоді повертаємось до наших питань. А саме: як запустити процес учнівської журналістики в пересічній школі, де тої газети або взагалі нема, або вона така зачухана, що й нема на що дивитись? Ну чи якось так. А питати будемо в лідерів цієї справи, що відомі Гуглю. Зрозуміло, що в директорів, а там вже вони нехай нас адресують до редакторів, так же?
1. Роздивляємось
1.1. Київ. Школа №186
А це її сторінка. Директор Олена Мархай.
1.2. Святогорськ. Школа №12
Сторінки нема. Директор Григорій Поух.
В газеті я побачив таке:
1.3. Харків. Школа №121
Сторінка (не робоча). Директор Віторія Горова.
1.4. Харків. Гімназія №152
Сторінка. Директор Людмила Луценко.
1.5. Чернігів. Ліцей №32
1.6. Покров на Дніпропертовщині. НВО
Фейсбук-група. Директор Лариса Мякотіна.
Щоправда, тут газета є, але побачити її не можна:
1.7. Вінниця. Школа №27
Сторінка. Директор Олексій Терновой.
1.8. Київ. Школа №132
Сторінка? Директор Микола Савченко.
На жаль, тут теж розмовляти не хочуть.
2. Пропозиція в два кроки
... для тих педагогів і активістів учнівського самоврядуванн, що я з ними поки що познайомився заочно, а тепер хочу запросити на дистанційний навчальний курс. З двох кроків.
2.1 Перший крок
Переглядаємо наведені вище посилання і порівнюємо те, що побачили, з тим, що є у власній школі. Це навчання? Без сумніву, як займати конструктивну позицію і дивитись на все під кутом зору: а як робили, робимо чи зробимо ми?
2.2 Другий крок
Враження від першого кроку нотуємо в будь-якій прийнятній для себе формі на будь-якому ресурсі: шкільному сайті, сторінці, блозі - де зручніше. Ну а посилання показуємо в коменті до цього тексту. Щоб вийшло в нас обговорення.
Це навчання? Так, і набагато більш ефективне, ніж те, що відбулось на першому кроці. Бо формулюючи, аргументуючи свою точку зору, кожен з тих, хто напише, піднімиться на вищий щабель. Ну і, без сумніву, засвідчить, що він вже вимоги НУШ стосовно компетенцій у сучасних засобах комунікації, опанував і використовує.
3. Спецпропозиція
...для класних керівників чи педагогів-організаторів. Залучіть до навчального курсу своїх підопічних - актив учнівського самоврядування. По два-три від класу чи школи. А після того, як вони напишуть про свої враження, напишете і ви, узагальнюючи і підсумовуючи те, про що вони сказали.
4. Суперспецпропозиція
... для директора школи. Як йому цікава тема шкільної газети, то він може процес певним чином організувати, направити, а потім, коли вже і учні і педагоги напишуть свої есеї, підсумувати і окреслити певну перспективу газети цього конкретного закладу освіти.
Фантастика? Може й так, втім, побачимо.
---
І от коли там, де "побачимо" стало 171 перегляд, а тут 61, то один директор і відгукнувся. Поки що шушукаємось в приваті, але з часом щось же і покажемо людям.
Аж тут новина. Про той таки П'ястук?
Немає коментарів:
Дописати коментар